PROCAMPO: FIELD EDUCATION POLICY

Autores

  • Marilene santos Universidade Federal de Sergipe
  • Andréa Rosana Fetzner Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro/UNIRIO

DOI:

https://doi.org/10.20952/revtee.v12i30.9777

Resumo

PROCAMPO: FIELD EDUCATION POLICY

             

Abstract: The article integrates researches that focus on the analysis of the Field Education policy as an alternative to improve the quality of education and contribute to the development of rural areas, it also discusses the Field Education as public policy and its implementation through specific programs. The empirical material analyzed is the Programme of Support to Field Higher Education Degree ‘Procampo/Pronacampo’. The analysis focuses in reflecting on the history and definition of concepts in the discussion of Field Education by social movements forefront State bodies represented by the Ministry of Education. In addition, it also discusses Procampo as a significant action of implementation and expansion of Field Education as part of teacher training. The conclusions highlight advances in this implementation; it considers Procampo as an innovation in teacher training, however, to ensure the public policy challenges ahead and a long way by conflicts and clashes of intermingled divergent interests.

Key words: Field Education - Public Policy - Procampo

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Biografia do Autor

Marilene santos, Universidade Federal de Sergipe

 .5 Doutora em Educação. Professora Adjunta do Departamento de Educação da Universidade Federal de Sergipe. Grupo de pesquisa: Educação e Movimentos Sociais – GPEMS. Grupo de Estudos e Pesquisas em Avaliação e Currículo – GEPAC. Grupo de Estudos e Pesquisas Identidades e Alteridades – GEPIADDE. Email: mari.santos@uol.com.br

Andréa Rosana Fetzner, Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro/UNIRIO

Professora associada à Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro/UNIRIO. Realizou estudos de Pós-doutoramento na Universidade Federal do Rio de Janeiro/UFRJ. Coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Educação – Mestrado e Doutorado/PPGEDU (2015 – 2018). Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Avaliação e Currículo – GEPAC (CNPQ).

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Publicado

2019-08-08

Como Citar

santos, M., & Fetzner, A. R. (2019). PROCAMPO: FIELD EDUCATION POLICY. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 12(30), 189–206. https://doi.org/10.20952/revtee.v12i30.9777

Edição

Seção

Artigos de Demanda Contínua