PERSPECTIVES, SCOPE AND MEANINGS OF SCIENTIFIC INITIATION IN SCIENTIFIC PRODUCTIONS

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.20952/revtee.v12i29.9825

Resumen

The objective of this study is to discuss the perspectives, scope and meanings of scientific initiation (SI) in the productions of the National Post Graduate Education Association (ANPEd) and the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (Capes), in the period from 2008 to 2015. It is a qualitative research, of the state of knowledge type, that allows to identify contradictions and characteristics not studied or little explored. The results evidenced an expressiveness of the publications focused on university education when related to research and professional experiences. There are also debates about the epistemologies of science, production and diffusion of knowledge with emphasis on the implications in the national scenario, corroborating for the advancement of education by indicating ways to reevaluate science policies and institutional strategies.

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Biografía del autor/a

Marilene Batista da Cruz Nascimento, Universidade Federal de Sergipe

Doutorado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, mestrado em Educação pela Universidade Tiradentes, especialista em Psicopedagogia e graduada em Pedagogia. Professora da Universidade Federal de Sergipe, atuando no Programa de Pós-graduação em Educação e na graduação. Coordenadora do PET Educação – Conexão de Saberes.

Marilia Morosini, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, mestrado em Sociologia Educacional, licenciada e bacharela em Ciências Sociais. Pós-doutora pelo LILLAS/Universidade do Texas e bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq – Nível 1A. Professora do Programa de Pós-graduação em Educação da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul e coordenadora do Centro de Estudos em Educação Superior.

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Publicado

2019-06-13

Cómo citar

Nascimento, M. B. da C., & Morosini, M. (2019). PERSPECTIVES, SCOPE AND MEANINGS OF SCIENTIFIC INITIATION IN SCIENTIFIC PRODUCTIONS. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 12(29), 161–176. https://doi.org/10.20952/revtee.v12i29.9825

Número

Sección

Artigos de Demanda Contínua