A ANÁLISE DA TRAJETÓRIA DE VIDA DE PESSOAS COMO OBJETO DE ESTUDO NO ENSINO DE HISTÓRIA:
O DIREITO À VIDA, FAMÍLIA E A CIDADANIA A PARTIR DE JOSÉ VICENTE FERREIRA BARROS
Keywords:
Biografias, Ensino de História, Brasil OitocentistaAbstract
This article, the result of an activity in the History of Education discipline, of the Postgraduate Master's and Doctorate Program in Education at UFPB, analyzes the importance of biographies for the Teaching and study of History. At the same time, this work is based on the research methodology of bibliographical study. It is concluded that the use of biographies can bring another
look at the process of building historical knowledge, especially how analyzes of the life trajectories of people from marginalized groups can contribute to the (re)construction of a more meaningful History Teaching in classroom.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Horizontes Históricos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Os direitos autorais dos artigos publicados pertencem à Revista Discente do PROHIS/UFS Horizontes Históricos. A reprodução total dos artigos desta revista em outras publicações, ou para qualquer outra utilidade, está condicionada à autorização escrita do(s) Editor(es). Pessoas interessadas em reproduzir parcialmente os artigos desta revista (partes do texto que excedam a 500 palavras, tabelas e ilustrações) deverão ter permissão escrita do(s) autor(es).