EXPANSION AND INTERNALIZATION OF THE OPEN UNIVERSITY OF BRAZIL: THE SCENARIO OF SERGIPE

Autores

DOI:

https://doi.org/10.20952/revtee.v12i30.10430

Palavras-chave:

Open University of Brazil, Expansion, Internalization.

Resumo

This research aims to map the advances of the Open University of Brazil (UAB) in Sergipe in relation to the expansion and internalization of the graduation courses offered, in order to highlight the impact of the public policy promoted by the federal government that seeks to expand and internalize the courses offering and higher education programs, through e-learning. To do so, we performed quantitative research using basic statistics techniques to describe the percentage, mean and standard deviation. The results indicate that the innumerable obstacles to public policy and the lack of recognition of the profession are obstacles to the valuation of the teacher, issues that directly affect the demand of individuals for graduation courses in the country.

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Biografia do Autor

Josevania Teixeira Guedes, Faculdade Pio Décimo

Doutora em Educação pela Universidade Tiradentes. Mestra em Educação pela Universidade Tiradentes, especialista em Metodologia do Ensino Superior pela Faculdade Pio Décimo. Professora da Educação Básica e da Faculdade Pio Décimo. Supervisora Pedagógica do Colégio Santa Chiara. Coordenadora da Linha de Pesquisa Iniciação à Pesquisa Científica na Educação Superior do Grupo de Pesquisa Políticas Públicas, Gestão Socioeducacional e Formação de Professor (GPGFOP/PPED/Unit/CNPq) e Voluntária do Projeto TRANSEJA do Observatório de Educação da UNIT/CAPES/INEP. E-mail: josevaniatguedes@gmail.com

Antonio Quintas-Mendes, Universidade Aberta, Portugal.

Doutor em Ciências da Educação pela Universidade Aberta (UAb), Lisboa, Portugal. Docente na UAb e investigador no Laboratório de Educação a Distância e Elearning (LE@D), Lisboa, Portugal.

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Publicado

2019-08-08

Como Citar

Guedes, J. T., & Quintas-Mendes, A. (2019). EXPANSION AND INTERNALIZATION OF THE OPEN UNIVERSITY OF BRAZIL: THE SCENARIO OF SERGIPE. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 12(30), 223–242. https://doi.org/10.20952/revtee.v12i30.10430

Edição

Seção

Artigos de Demanda Contínua