READER TRAINING: EXPERIENCES OF READING, PLEASURES AND DISCOVERIES THAT ENHANCE WRITTEN PRODUCTION

Autores

  • Elza Ferreira Santos Instituto Federal de Sergipe - IFS
  • Sônia Pinto de Albuquerque Melo Instituto Federal de Sergipe - IFS
  • Cyndi Moura Guimarães de Oliveira Instituto Federal de Sergipe - IFS

DOI:

https://doi.org/10.20952/revtee.v11i27.7828

Resumo

In a country bonded statistically by non-readers, this study aimed to re ect on the process of training of readers. For this purpose, the research published in Portraits of Reading in Brazil (2008) was used as theoretical reference. e research showed that the methodological practices adopted with 4th grade classes in Portuguese Language classes at the Federal Institute of Sergipe (IFS), Campus Aracaju, consider the conception of polytechnic and omnilateral education (FRIGOTTO, 2001; SILVA, 2000) of that educational institution. e action research revealed
the possibility of forming a culture of reading, in addition to provoking a repertoire for the acquisition of the habitus of reading.

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Biografia do Autor

Elza Ferreira Santos, Instituto Federal de Sergipe - IFS

Doutora em Educação (UFS); Mestra em Ciências da Educação (ULHT); Licenciada em Letras (UFS); Professora do programa de pós-graduação em educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT), professora do Instituto Federal de Sergipe. Líder do grupo de pesquisa educação profissional do CNPq/Propex.

Sônia Pinto de Albuquerque Melo, Instituto Federal de Sergipe - IFS

Mestra e Doutora em Educação(UFS); Licenciada em Letras (UFS); professora do programa de pós graduação em Educação Profissional e tecnológica (ProfEPT), professora do Instituto federal de Sergipe. Líder do grupo de pesquisa em estudos de texto, leitura e linguagem.

Cyndi Moura Guimarães de Oliveira, Instituto Federal de Sergipe - IFS

Especialista e, PROEJA (IFS), Licenciada em Letras (UNIT), Aluna do Mestrado profissional em Educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT), servidora do IFS.

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Publicado

2018-09-21

Como Citar

Santos, E. F., de Albuquerque Melo, S. P., & Guimarães de Oliveira, C. M. (2018). READER TRAINING: EXPERIENCES OF READING, PLEASURES AND DISCOVERIES THAT ENHANCE WRITTEN PRODUCTION. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 11(27), 61–74. https://doi.org/10.20952/revtee.v11i27.7828

Edição

Seção

Artigos de Demanda Contínua