Unfreeze the pedagogies: introduction of a new innovative measure in Portugal
DOI:
https://doi.org/10.20952/revtee.v10i23.7446Resumen
Calibrating the right developmental approach when introducing a new innovative intervention is a complex task for governments, and schools alike. The new Projeto-Piloto de Inovação Pedagógica offers six schools an opportunity to break most ofthe rules in order to unfreeze pedagogical and curricular traditions and open the “black box” classrooms. The paper examines what this intervention means for the Ministry and for the schools involved and reflects on its prospected outcomes.
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Descargas
Publicado
2017-10-10
Cómo citar
Kovacs, H., & Tinoca, L. (2017). Unfreeze the pedagogies: introduction of a new innovative measure in Portugal. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 10(23), 73–86. https://doi.org/10.20952/revtee.v10i23.7446
Número
Sección
Número Temático: Pedagogia, inovação pedagógica e o papel que devem ter nos estudos curriculares
Licencia
À Revista Tempos e Espaços em Educação ficam reservados os direitos autorais pertinentes a todos os artigos nela publicados. A Revista Tempos e Espaços em Educação utiliza a licença https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ (CC BY), que permite o compartilhamento do artigo com o reconhecimento da autoria.