Concepção da Biblioteca na escola:
representações construídas a partir das suas diretrizes
DOI:
https://doi.org/10.33467/conci.v2i3.13671Abstract
Concepção da biblioteca escolar em seus documentos oficiais norteadores. Objetiva analisar que imagens são construídas da biblioteca, sua concepção e sua participação na estrutura organizacional no contexto escolar brasileiro à luz dos documentos oficiais de regulação das bibliotecas no Brasil: a Lei 12.244/2010 e as Directrizes da IFLA/UNESCO para Bibliotecas Escolares.
Metodologicamente o estudo tem como âncora a análise documental (CELLARD, 2008) e a análise de conteúdo (BARDIN, 2011). Conclui que os documentos mencionam a necessidade da integração da biblioteca no ambiente escolar com outros setores e do bibliotecário com outros profissionais. Entretanto, observa-se a inexistência de textos que mencionem a necessidade da biblioteca em integrar o organograma da instituição escolar considerando ser esta um ambiente educacional de aprendizagem.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
ConCI adopts the CC BY 4.0 License , where licensees have the right to copy, distribute, display and perform the work and make derivative works from it, provided that due credit is given to the author or licensor.
ConCI considers that the author holds the copyright on his/her production, but the author must agree to grant the journal the right to the first publication. In addition, the author must agree that:
• in any publications in institutional repositories, book chapters or other productions resulting from works published in ConCI, due credit must be given to the initial publication.
• are authorized to publish and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any time before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and citation of the work published by ConCI.