The perverse logic of external evaluations: their implication in educational medicine

Authors

  • Amanda Trindade Garcia Universidade Estadual Paulista, Marília, São Paulo, Brazil.
  • Jaqueline Belga Marques Universidade Estadual Paulista, Araraquara, São Paulo, Brazil.
  • Claudia Regina Mosca Giroto Universidade Estadual Paulista, Marília, São Paulo, Brazil.

DOI:

https://doi.org/10.20952/revtee.v14i33.16794

Keywords:

Medicalization of Education, Diseases of not learning, Written language, External Assessments

Abstract

A perverse logic permeates the education of the first years of elementary school that materializes the child and becomes a product in the educational process. The education scenario in Brazil develops writing learning as a challenge, and external audits are tasked with revealing this problem, initiating a mercantilist logic in education, or studying for medical education. The methodological option of the present study was subsidized by the Bakhtinian assumptions and by the thoughts of the historical-cultural theory or that led to an analysis of the educational processes with the evidence of the need to return to the interior of the school, also reviewing, precarious training and practice.

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Author Biographies

Amanda Trindade Garcia, Universidade Estadual Paulista, Marília, São Paulo, Brazil.

Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Educação.

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7092-7395

Jaqueline Belga Marques, Universidade Estadual Paulista, Araraquara, São Paulo, Brazil.

Mestre pelo Programa de Pós- graduação em Educação Escolar.

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1735-5276

Claudia Regina Mosca Giroto, Universidade Estadual Paulista, Marília, São Paulo, Brazil.

Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) e do Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências (FFC). Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação Escolar (PPGEE). Doutora em Educação.

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6267-8085

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Published

2021-12-23

How to Cite

Garcia, A. T., Marques, J. B. ., & Giroto, C. R. M. . (2021). The perverse logic of external evaluations: their implication in educational medicine. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 14(33), e16794. https://doi.org/10.20952/revtee.v14i33.16794

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Section

Publicação Contínua