The formative process of law students facing the theme violence against women

Authors

  • Ricardo Gabriel de Araújo Universidade do Oeste Paulista. Presidente Prudente, São Paulo, Brasil.
  • Marcos Vinicius Francisco Universidade do Oeste Paulista. Presidente Prudente, São Paulo, Brasil./ Universidade Estadual de Maringá. Ivaiporã, Paraná, Brasil.
  • Cinthia de Sousa Noguchi Universidade do Oeste Paulista. Presidente Prudente, São Paulo, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.13288

Keywords:

Maria da Pena Law. Violence against women. Law. Students.

Abstract

This study aimed to discuss the process of training students of law students, from a private university in the interior of the state of São Paulo, about the discussions about violence against women. Participated in the research of qualitative approach, students entering and finishing the course. Data were collected by applying a questionnaire and conducting a focus group from the screening of the movie "Lives Broken". It was found that at no time during their formation did the beginning students witness discussions about the historical process of violence against women, in line with gender studies. Among the graduating students, their presence was mentioned in a timely and technical manner through the Maria da Penha Law.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ricardo Gabriel de Araújo, Universidade do Oeste Paulista. Presidente Prudente, São Paulo, Brasil.

Mestre em Educação, Universidade do Oeste Paulista (Unoeste); Universidade do Oeste Paulista/Professor do Curso de Direito; Membro do Grupo de Pesquisa: Estado, Políticas Educacionais e Democracia (EPED). E-mail: 

ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8341-5513

Marcos Vinicius Francisco, Universidade do Oeste Paulista. Presidente Prudente, São Paulo, Brasil./ Universidade Estadual de Maringá. Ivaiporã, Paraná, Brasil.

Doutor em Educação, Universidade Estadual Paulista (Unesp); Universidade do Oeste Paulista/ Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/Unoeste); Universidade Estadual de Maringá/Programa de Pós-Graduação em Educação (PPE/UEM); Líder do Grupo de Pesquisa: Estado, Políticas Educacionais e Democracia (EPED); Investigador do Grupo de Estudos e Pesquisas em Políticas Educacionais, Gestão e Financiamento da Educação (GEPEFI). 

ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5410-2374

Cinthia de Sousa Noguchi, Universidade do Oeste Paulista. Presidente Prudente, São Paulo, Brasil.

Mestre em Educação, Universidade do Oeste Paulista (Unoeste); Prefeitura Municipal de Anhumas/Psicóloga; Membro do Grupo de Pesquisa: Estado, Políticas Educacionais e Democracia (EPED). 

ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3493-4659

Published

2020-06-09

How to Cite

Araújo, R. G. de ., Francisco, M. V., & Noguchi, C. de S. (2020). The formative process of law students facing the theme violence against women. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 13(32), 1–22. https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.13288

Issue

Section

Publicação Contínua