Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Sergipana de Educação Ambiental
Current
Archives
About
About the Journal
Privacy Statement
Submissions
Editorial Team
Contact
Portal de periódicos da UFS
Universidade Federal de Sergipe
Announcements
Login
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 (2023): Publicação contínua
Vol. 10 (2023): Publicação contínua
Design: Andressa da Silva
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10i
Published:
2023-06-23
Fluxo contínuo
Possibilities of a transdisciplinary ethics facing the issues of the Anthropocene
Samuel Lopes Pinheiro, Florent Pasquier
1-19
PDF (Português (Brasil))
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.17680
Educação ambiental e BNCC
uma análise dos estudos publicados
Bruna Aparecida Silva de Aquino, Valéria Iared
1-17
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.18244
Environmental sustainability in Brazilian educational institutions: studies carried out from 2015 to 2021
Michele Barros de Deus Chuquel da Silva, Caroline Côrtes Lacerda, Maria Luísa da Costa Radons
1-20
PDF (Português (Brasil))
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.18694
Perception, risks and schools
environmental education in the surroundings of geophysical risks
Giovana Tavares, Carla Souza Borges França
1-15
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19070
Análise crítica do discurso do documento Diretrizes de Aprendizagem dos Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) no Currículo da Cidade de São Paulo
Luna Tapajós Santos Moreira, Carlos Frederico Bernardo Loureiro
1-15
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19650
A Educação Ambiental no “Novo Ensino Médio”
uma análise nos livros didáticos da área de Ciências da Natureza e suas Tecnologias
Mateus Henrique Ferreira, Dieison Prestes da Silveira, Leonir Lorenzetti
1-19
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19675
Os discursos das empresas de mineração e seus efeitos na educação ambiental
Viviane Amélia Ribeiro Cardoso, Angélica Cosenza
1-17
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19676
Desenvolvimento de competências científico-ambientais por aprendizagem baseada em projetos no ensino de química
Gustavo Lima Calper, Leiliane de Almeida Freitas , Ercila Pinto Monteiro
1-21
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19678
Writings and tracings of experiences in the Amazon
contributions to the training of environmental educators
Carolina Andrade, Tainá Figueroa Figueiredo , Rhuan Paulo Araujo Figueiredo de Sousa , Reinaldo Luiz Bozelli, Laísa Freire
1-17
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19717
Pesquisa em Educação Ambiental e políticas públicas
duas décadas de produção científica no Encontro Pesquisa em Educação Ambiental
Renata Priscila da Silva, Manoel Sérgio de Oliveira Neto, Carmen Roselaine de Oliveira Farias
1-19
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19718
Educação Ambiental Crítica e Filosofias Africanas na planície quaternária do Rio Doce
festas e brincadeiras em devoção a São Benedito enquanto epistemologias ecológicas
Eduardo Ojú, Thais Cristina Ximenes Viana, Marcos Teixeira, Renato Almeida, Jair Paiva, Vilma Aguiar
1-23
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19734
AFRO-PINDORAMIC REFLECTIONS AS A PERSPECTIVE FOR THE DECOLONIZATION OF ENVIRONMENTAL EDUCATION
Mariana Moraes de Miranda Montenegro Martins, Marcelo Aranda Stortti, Celso Sanchez, Luiz Rufino
1-18
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19738
Insertion of green infrastructures in urban-peripheral spaces: a discussion and the example of Freiburg
uma discussão e o exemplo de Freiburg
João Pedro Stippe Schmitt, Vivian da Silva Celestino Reginato
1-15
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19752
Plantas, artes e afetos
sementes para educações ambientais outras
Mayra Velloso Correa, Shaula Maíra Vicentini de Sampaio
1-16
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19762
Environmental education in municipal schools in Duque de Caxias: business discourse X socio-environmental issues
discurso empresarial X questões socioambientais
Marcio Douglas Floriano
1-16
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19764
Subject in Environmental Education
reflections from a subjectivity theory of psychoanalytic nature
Wanderson Rodrigues Morais
1-17
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10.19769
Jogo de tabuleiro “Efeito Estufa vs. Meio Ambiente” como material de apoio pedagógico interdisciplinar
Efeito Estufa vs. Meio Ambiente, jogo de tabuleiro para o Ensino Médio
Andrea Maria da Silva, Paulo Cabral Filho
1-16
PDF (Português (Brasil))
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10i.17575
Environmental Education in The Sims – Eco Lifestyle
Mateus de Lima Correia, Carlos Erick Brito de Sousa, Marlla Maria Barbosa Arouche
1-19
PDF (Português (Brasil))
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10i.16694
Parque estadual do Utinga e a formação de novos condutores de turismo de aventura na Amazônia
Marcos Augusto Carvalho Pereira, Ariadne da Costa Peres
1-15
PDF (Português (Brasil))
PDF-A (Português (Brasil))
XML (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.47401/revisea.v10i.17983
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Español (España)
Français (France)
redes
Redes sociais:
indexadores
Indexadores:
membro
Membro:
Information
For Readers
For Authors
For Librarians